Living for no reason

[:en]

living no reason

Beloved Master, lately I feel the need to die, I feel suffering, and it is this “me” that pops up every day telling me that cannot manage anymore to find a good reason.
But when I feel I am losing myself, a strong fear takes me over…But how is possible to feel Thank you from my Heart

First one must be clear that it is the “me” that is required to die, NOT the body.
If the body dies of course “me” dies too but what a waste of what might otherwise be a good life experience.
The message is for the “me” to die INTO Life, to lose itself utterly in the experience of the body/mind and dissolve.
Remember that the “me” is just a concept, a very strong one, that is a thought in the mind and nothing more.
As you say in order for this “me” to survive it needs reasons and purposes etc because without such things it cannot maintain the illusion of itself.
So Life now is asking you to live without reasons and purposes, in the losing of these a deeper peace will reveal itself.
The fear felt is the dying of this “me” concept so let it unfold, it will anyway without the permission of the “me” if it is time for this dissolution to take place.
Much Love to you

Avasa

01.06.2013

[:it]

Domanda

Amato Maestro, ultimamente sento la necessità di morire, sento sofferenza in me, ed è questo me che si fà vivo ogni giorno dicendomi che non ce la fà piu a cercare una buona ragione. Ma quando sento che sto perdendomi, una paura cosi forte mi prende……. Ma come si può sentire l’amore.
Grazie di Cuore

Risposta:

Innanzitutto bisogna essere chiari che è il “me” che deve morire , NON il corpo. Se il corpo muore naturalmente anche il “me” muore ma che perdita sarebbe di quella che potrebbe essere una bella esperienza di vita. Il messaggio è per il “me” che muoia NELLA Vita, perdendosi completamente nell’esperienza del corpo/mente e dissolvendosi. Ricorda che il “me” è solo un concetto, uno molto potente, un pensiero nella mente e nulla di più. Come dici tu, perché questo “me” sopravviva c’è bisogno di ragioni e scopi etc perché senza tali cose, non può mantenere l’illusione di se stesso. Quindi la Vita adesso ti chiede di vivere senza ragioni e scopi, nel perderli una pace più profonda si rivelerà. La paura sentita è il morire di questo concetto del “me” quindi lascia che si dispieghi, lo farà comunque anche senza il permesso del “me” se è tempo che questo dissolvimento accada.

Con molto amore,
Avasa

[:]