What changes with the Enlightenment

[:en]

Copyright & Credit: Csonka Peter

Hi Avasa,
Can you give me your opinion on my vision of the reality.
When I will have the gift of I will have anymore problems with sex and
I will have no problems with health and no problem with money or of any other sort.
This at times seems to be the message that comes to me, but what I feel true is that all can change or not at a “pratical” level but the only things that is changing is the seeing that you are not the body mind to which seem to happen “good things or bad things” that can be perceived and at the end to see that they are not problems but the play happening. If you can give me your opinion.

Hi,
It is not that the problems disappear but that the one who had them disappears. All is recognised to be in balance and so good and bad no longer are seen as opposites but rather more as dancing partners.
When there is clear seeing there is also acceptance and in that acceptance there is simply action that arises
without the mind dictating whether it is the right action of the wrong one, there is spontaneous action of the body/mind to the circumstances.
Much

Avasa

03.04.2013

[:it]

Domanda:

Ciao Avasa,
puoi darmi la tua opinione sulla mia visione della realtà.
Quando avrò il dono dell’illuminazione non avrò più problemi con il sesso non avrò più problemi con la salute non avrò più problemi con i soldi e di nessun altro tipo , a volte questo sembra il messaggio che passa ma ciò che sento vero è che tutto può cambiare oppure no a livello di vita “pratica” ma l’unica cosa che cambia è il vedere che non sei il corpo mente a cui sembrano accadere le “cose belle o brutte” che possono essere percepite e alla fine vedere che non sono problemi ma solo il gioco che accade se puoi dammi una tua opinione.

Risposta:

Ciao, non è che i problemi spariscono, ma colui che li aveva sparisce. Tutto è riconosciuto essere in armonia e quindi bene e male non sono più visti come degli opposti ma piuttosto come due partner che danzano.
Quando c’è un vedere chiaro c’è anche accettazione e in quell’accettazione c’è una semplice azione che sorge senza i dettami della mente su il fatto che una azione sia giusta o una sbagliata, c’è una azione spontanea del corpo/mente rispetto alle circostanze.

Con Amore
Avasa

[:]